Fish

Thursday, February 24, 2011

10 Rumah Termahal Dunia 2011

Bila tengok orang lain punya rumah teringin pla nak ikut..tapi apa buleh buat kemampuan tak mengizinkan..Rumah mahal ni penting untk inspirasi ku memajukan diri..Tapi bagi aku mahal tak penting tapi design dan keperluan rumah tu yan penting..Hehe..cakap orang tak da duit gini la..huhu..Ini ada lah rumah termahal di dunia pada tahun 2011.

1. Antilla, Mumbai, India (USD1 bilion)
Struktur cantik moden ini digelar Antillen. Ia adalah bangunan 27 tingkat dengan keluasan 40,000 kaki persegi. Bangunan ini dimiliki oleh CEO Giant Petrokimia Reliance Industries Mumbai, Mukesh Ambani. Tinggi bangunan ini 570 kaki dan mempunyai 400,000 meter persegi ruang dalaman. Untuk letak kereta saja, 6 tingkat bangunan telah dikhaskan kerana Ambani memiliki sekitar 168 koleksi kereta. Anda boleh melihat sembilan lif dengan banyak lounge dan gym peribadi di setiap tingkat. Rumah ini dilayani oleh 600 pelayan. Anda boleh membayangkan betapa mewah rumah ini. Sepertinya rumah ini menakjubkan dan akan memegang rekod rumah termahal dunia untuk masa yang lama kerana jauh lebih mahal dari rumah kedua yang paling mahal di dunia.

2. Villa Leopolda, Cote D’Azur, France (USD506 juta)
Villa mewah ini terkenal dibina di atas 29,000 kaki persegi di kawasan Riviera, Perancis. Ia terkenal kerana dibina di taman menicured terbuka dan kolam renang. Vila ini mempunyai 11 bilik tidur dan 14 bilik mandi. Villa ini juga memiliki pantai terbaik di selatan Perancis. Villa ini dibina untuk Raja Leopold dari Belgium dan kemudian dibeli oleh Edmund Safra. Sekarang bangunan ini adalah rumah isteri dari Edmund Safra an, Lily Safra walaupun dikabarkan akan dijual kepada Bill Gates, Gianni Agnelli dan Tycoon Rusia yang dirahsiakan.

3. The Penthouse, London, UK (USD200 juta)
Apartmen yang terletak di Hyde Park akan menjadi pangsapuri yang termahal di dunia dengan harga sebesar £ 6,000 per k/s. Pangsapuri ini dijaga dengan sistem keselamatan tingkat atas. Anda boleh menemukan banyak ciri-ciri keselamatan di sini seperti ruangan panik, tingkap antipeluru, pengesan iris, dan anda boleh menemui sebuah terowong ke daerah dekat hotel Mandarin. Anda boleh melihat komunal Spa, lapangan squash dan anda boleh menemui bilik untuk menilai rasa anggur yang luar biasa di sini. Di apartemen ini anda akan dilayani 24 jam oleh kakitangan.

4. Fairfield Pond, The Hamptons, US (USD170 juta)
Rumah besar adalah rumah Ira Rennert. Ia mempunyai keluasan 63 hektar dan menjadi kompleks perumahan terbesar di AS. Rumah tersebut mempunyai 29 bilik tidur, 39 kamar mandi, 5 gelanggang tenis, laman bowling, ruangan makan besar (91 kaki panjang), dan anda boleh menemui $ 150,000 tab mandi air panas juga. Ini adalah rumah pantai benar-benar digunakan untuk rumah peribadi. Orang sukar untuk percaya untuk pertama kalinya bahawa rumah ini tidak digunakan untuk hotel, Spa atau tempat pengasingan diri.

5. Hearst Mansion, Beverly Hills, US (USD165 juta)
Rumah mewah yang terletak di Beverly Hills ini merupakan bekas rumah berprestij dari konglomerat akhbar AS William Randolph Hearst. Rumah tersebut mempunyai 6 residen berasingan, tiga kolam renang, lapan perapian, gelanggang tenis, kelab malam dan 29 bilik tidur. Kemudahan tersebut tersebar di area 6 hektar di kawasan segi tiga platinum terkenal di Beverly Hills. Rumah terkenal ini dibeli oleh Leonard Ross, seorang peguam dan pelabur pada tahun 1976 yang menginginkan perubahan gaya hidup. Jika anda memiliki rumah ini anda menjadi tetangga dekat Jeff Bezos dari Amazon, Tom Cruise dan Katie Holmes dan David dan Victoria Beckham.

6. Franchuk Villa, Kensington, UK (USD161 juta)
Rumah mahal ini terletak di Belgravia, Central London. Bangunan enam tingkat dengan jarak lantai ke siling 20 kaki, peralatan mewah dan lebih dari 21,000 kaki persegi ruang legar. Rumah ini adalah dimiliki oleh pemaju dari Lubnan, Musa Salem. Sekarang ia dalam jualbeli dan menjadi rumah yang paling mahal di pasaran sekarang. Rumah itu dibeli oleh Bapak Salem dari Grosvenor Estate. rumah ini memiliki gaya Victoria dengan kemudahan mewah seperti kolam renang dalam ruangan bawah tanah, gym, teater rumah peribadi, ruangan garasi besar dan ruangan berita.

7. “The Pinnacle,” Montana, US (USD155 juta)
Lodge ski ini adalah hotel terbesar untuk ski peribadi eksklusif dan komuniti golf "Yellowstone Club". Namun ia telah dimiliki sebagai kediaman oleh Tim dan Edra Blixseth. Ini tidak begitu besar dibandingkan dengan rumah lain dalam senarai ini dengan hanya 10 bilik tidur. Apa kemudahan yang boleh didapati di sini? Anda dapat mencari sistem lantai dipanaskan yang membentang di seluruh rumah, perapian di semua bilik mandi, gudang anggur besar, kolam renang indoor dan outdoor serta gym dan ruang urut.

8. “The Manor”, Los Angeles, US (USD150 juta)
Rumah ini dibina pada tahun 1991 dengan gaya Chateau Perancis. Rumah ini mempunyai 5248 meter persegi luas bilik dengan lebih dari 4.6 hektar total luas keseluruhan rumah. Ini juga merupakan rumah terbesar dengan pemilikan swasta di Los Angeles County. Rumah utama terletak di hujung jalan yang panjang dan terlindung dengan baik dengan sistem keselamatan. Anda dapat mencari bowling, gudang kelembapan perak dikendalikan, gelanggang tenis, 2 kolam renang, dan rawatan kecantikan wanita mewah seperti salon kecantikan di loteng dan spa. Anda boleh menemui beberapa taman juga seperti taman gaya abad ke-18, taman bumbung dan kebun buah. Rumah ini memiliki tempat parkir yang cukup besar untuk parkir hingga 100 kereta. Anda juga boleh menemui pawagam peribadi di rumah mewah.

9. Updown Court, Windlesham, Surrey, UK (USD139 juta)
Rumah menakjubkan ini dibina atas 58 hektar tanah di persekitaran Windlesham. Struktur besar menawarkan 103 bilik dengan semua kemudahan yang boleh anda bayangkan sebagai orang kaya. Ada pawagam peribadi di bahagian utara rumah serta bowling untuk rekreasi pemiliknya. Anda dapat mencari bangsal kuda , skuasy dan tenis jika anda ingin mendapatkan beberapa kesegaran dengan sukan. Jika ingin memandu anda boleh menunggu setiap pagi dengan tempat parking yang cukup besar shingga muat untuk 8 limousine.

10. Dracula’s Castle, Romania (USD135 juta)
Dracula's Castle tampaknya seperti nama buruk tetapi ia sebenarnya sebuah istana Romania. Istana ini menjadi muzium tahun 1980-an. Pemilik istana, Archduke Dominic menyiapkan istana untuk dijual. Beliau meminta 80 juta dolar. Tidak ada yang ingin membuat perjanjian untuk jumlah itu. Sekali lagi, ia ingin dijual 2 tahun yang pada harga yang dirahsiakan. Tapi khabar menyatakan ia sudah terjual sampai sekarang. Rumah ini luar biasa, meskipun disebut sebagai istana mempunyai 57 bilik, 17 bilik tidur dan perabot antik yang unik dan indah.

11.? Hehe..rumah aku baru dalam 20-30 ribu..melampau during ni buat rumah..mati karang 7 (Dalam)x7(Panjang)x3(Lebar) ja keluasan rumah…harga..FREE

2 comments: