Fish

Monday, August 1, 2011

10 Jenama Pakaian Termahal Di Dunia

Aku tengok baju snail aku harga RM20.00..aku sangka ini jenama famous la di dunia..nda pun jenama termahal la kunuk..kalinya aku buka internet wah..banyak lagi jenama yang mahal di dunia..baru aku terfikir sambil minum teh ais limau..kecilnya kita di bumi..mcm sebutir garam di lautan...

Di bawah ni adalah 10 Jenama Pakaian Termahal Di Dunia..

10. Valentino

















Valentino salah satu daripada 10 teratas jenama pakaian paling mahal yang menjadi harta terpopular di kalangan para pencinta fesyen apabila ciptaan inovatif serta reka bentuk yang berbakat yang telah mencipta pelbagai pakaian petang yang hebat. Pereka jenama pakaian Valentino diketahui keberaniannya kerana menghormati rekaan, dan keperluan wanita dalam masyarakat mewah dari hujung rambut hingga hujung kaki menyintai jenama pakaian mahal ini. Mereka yang kaya mengambil kesukaan sendiri pada rekaan Valentino kerana mereka di reka untuk menjadi elit dan kaya.

9. Versace















Versace, dengan baris yang meliputi kedua-dua lelaki serta pakaian wanita, jenama yang dicari oleh penggemar fesyen. Pakaian Versace yang menemui tempat 10 teratas jenama pakaian yang paling mahal hanya mendefinisi gaya. Reka bentuk inovatif dan menghuraikan sehelai kain untuk menghasilkan kepingan yang dapat diiktiraf sebagai Edgy dan bergaya, kerana mereka juga telah menangkap imaginasi penggemar fesyen di seluruh dunia

8. Fendi















Fendi telah mengambil dunia fesyen melalui ribut kerana ia adalah salah satu daripada nama-nama yang paling hangat untuk masuk dalam dunia glamor dan glitz, dan julat sekarang termasuk beg tangan untuk wanita, tali leher untuk lelaki, jam tangan, cermin mata hitam dan kepelbagaian lainnya. Fendi, yang dikenali untuk menghasilkan pakaian yang memuji-muji juga telah diukir di kalangan pakaian garis berbulu siap, dan ia juga salah satu daripada 10 jenama pakaian atas paling mahal yang telah membawa perubahan yang besar dalam dunia fesyen melalui kepelbagaian kualiti yang mendapat pujian oleh penggemar fesyen.

7. Guess

















Guess adalah garis pakaian asas Amerika yang melanda tajuk berita yang pada mulanya dengan jenama popular mereka berkaitan jeans. Sebagai salah satu daripada pesaing terbaik di atas 10 jenama pakaian yang paling mahal, Guess 'frontrunner' dalam mewujudkan rekaan jeans, kerana mereka juga telah memperkenalkan pakaian kedudukan tertinggi dan aksesori untuk memenuhi keperluan wanita, yang dinamakan sebagai Marciano. Lingkungan pakaian Guess berlaku juga kepada nama-nama terhangat di kalangan remaja sebagai koleksi yang berkaitan pada G dari Guess yang juga menyasar kumpulan ini. Guess mempunyai kehadiran runcit yang indah di seluruh dunia kerana mereka datang dengan konsep masa baru mereka dan sekali lagi untuk menikmati populariti di kalangan penggemar fesyen.


6. Dior















Dior, dalam menjadi satu jenama yang ditubuhkan, hanya menyalakan semangat serta meningkatkan selera mewah dengan menghasilkan beberapa rekaan pakaian bergaya wanita-wanita yang elegan. Jenama pereka pakaian ini merupakan salah satu daripada 10 jenama pakaian teratas paling mahal dikenali sebagai jenama glamour, prestij dan keanggunan, seperti Dior juga telah mempelbagaikan portfolio mereka untuk membawa cermin mata hitam yang berkualiti, penjagaan kulit serta garis wangian, dan bercita-cita tinggi reputasi Dior telah hanya meningkat dengan perkhabaran. Suatu contoh fesyen bergaya, Dior menikmati kehadiran antarabangsa yang sihat dan mengaspirasi fesyen yang terpedaya dengan janji-janji yang ditunjukkan oleh jenama pakaian yang mahal.

5. Marc Jacobs















Koleksi pakaian Marc Jacobs hanya impian wanita muda. Jenama pakaian yang mahal membawa kelainan yang penuh dengan corak serta pelbagai warna, dan menyediakan peluang wanita muda dengan berpakaian cantik. Marc Jacobs, selain dari pelbagai pakaian yang sangat mahal untuk wanita juga mendedahkan perhiasan, beg tangan dan kasut yang datang di bawah label yang sama, dan ini adalah keindahan yang menakjubkan sebagai lingkungan pakaian. Ciptaan pakaian dari Marc Jacobs hanya gaya Parsi kerana mereka juga memeluk jenis yang aneh dan corky. Sebagai salah satu daripada 10 teratas pakaian jenama paling mahal, pakaian Marc Jacobs direka bentuk untuk disesuaikan dengan musim, dan adalah jenis yang benar-benar mengagumkan sebagai pakaian jatuh sejajar dengan rasa yang canggih yang berkaitan dengan wanita moden

4. Armani




















Armani, nama teratas dalam jenama pakaian, juga membawa kelainan pakaian yang termampu, dan Armani menikmati populariti tidak dipertikaikan di kalangan orang ramai. Koleksi Armani melakukan dengan baik untuk memuaskan keperluan golongan profesional muda, dan jeans Armani, satu lagi rangkaian pakaian yang bergaya, adalah pemain utama dalam pasaran UK. Armani juga mendedahkan pelbagai Armani Junior yang direka khas untuk kanak-kanak dan merangkumi pelbagai untuk mereka dan kedua-dua wanita dan lelaki. Armani juga koleksi perdana yang berkaitan dengan kosmetik selain daripada salah satu label pakaian pereka yang paling mahal. Koleksi Giorgio Armani musim panas satu julat yang telah memenangi kekaguman penggemar fesyen, pakaian yang cantik dari Armani memenuhi permintaan pakaian yang paling banyak fesyen.

3. Prada














Jenama pakaian Itali ini menyebar pakaian yang bergaya untuk memenuhi pelbagai keperluan penggemar fesyen, dan selain daripada jenama pakaian terkenal, ia adalah salah satu daripada jenama pakaian yang paling mahal. Pakaian Prada adalah nama yang terkenal dengan kesederhanaan, keselesaan dan keyakinan, kerana banyak bintang Hollywood juga telah terpedaya dengan jenama pakaian pereka ini. Prada, yang dikenali kerana memakai pakaian yang mahal juga mendapati ruang khusus untuk minyak wangi dan banyak kedai-kedai pakaian Prada didapati di seluruh dunia menyediakan perkhidmatan yang berkesan untuk mendekati sasaran pasaran.

2. Chanel













Chanel sinonim dengan golongan elit, dan jenama ini yang dikenali sebagai salah satu daripada 10 teratas jenama pakaian paling mahal mendapat pengiktirafan dan dipersetujui oleh golongan kaya dan terkenal, dan Sut Tweed terkenal Coco Chanel adalah asas industri fesyen. Sebagai salah satu di kalangan kerabat fesyen terkemuka elegan, Chanel telah merevolusi wanita untuk memakai produk-produk yang berkaitan pakaian, kerana ramai yang lebih muda dan trendier dapat tergoda dengan jenama pakaian pereka ini. Ia mempunyai rayuan massa dan masih tidak dapat ditandingi sebagai simbol status kebanyakan elit.

1. Gucci















Gucci adalah satu jenama yang sangat terkenal yang mendapat tempat dalam 10 label pakaian yang paling mahal, sebagai jenama pakaian berprestij Itali ini ia dikenali untuk produk pakaian pereka untuk kedua-dua lelaki dan wanita. Produk pakaian pereka yang merangkumi tali leher bergaya, barang-barang mewah, beg tangan terkenal dan kasut pereka. Produk daripada kestabilan Gucci juga termasuk kosmetik, artikel sukan, barang kemas, cermin mata dan lain-lain pakaian. Produk Gucci mendapat sanjungan kepada kualiti takuk terbaik ke atas produk mereka, kerana mereka juga mewah, bergaya dan luar biasa.

Kepada mereka yang memiliki jenama pakaian di atas syukurla anda golongan elit. Tapi ingat la bila masuk kat bawah tanah tu nanti cuma kain tetron putih yang tak berjenama yang akan di bawa..hehe..gurau ba kan..

7 comments:

  1. aku ada sehelai seluar versace, aku pakai sampai koyak. memang selesa r tapi yg bundle je la. nak beli yang baru mahal. beli yg bundle pun ok, harga tak mahal janji ori......bundle baik punye....

    ReplyDelete
  2. owh yaka..memang bundle ni ori..cotton lagi..aku suka pakai kalau d rumah..selesa..

    ReplyDelete
  3. kalau lah pencipta jenama ni datang ke malaysia menangis die terduduk haaaa tgnok jenama dorng bersepah2 ciplak kat malaysia ni..hahaha..

    ReplyDelete
  4. aku pun ada beli bundle..memang puas ati..haha..nak beli mahal jgk,time ada duit lbih baru aku cr suar baru..

    ReplyDelete
  5. aku pernah pakai minyak wangi dior ,,,,,,, fuhhhhhhhh serious wangi giler , harga dia pown meletup

    ReplyDelete
  6. Terima kasih infonya gan.
    Lumayan buat nambah wawasan.

    Gema Parfum
    Minyak wangi termahal.

    ----------

    ReplyDelete
  7. Aq ada hand beg LV beli kat bundl....mcm bru lg

    ReplyDelete