Fish

Wednesday, March 23, 2011

10 Kereta Termahal Di Dunia 2011

Sebut pasal kereta ni bro aku serender la..Tapi aku ada impian juga memiliki kereta sport buatan luar negara.. Tapi susah juga kalau kereta rendah..nanti mo beli ikan di pasar pun susah..sangkut sana sini..hehe..alasan tiada duit tu..korang check it out la kereta ni mana tau berkenan..

1. Bugatti Veyron $1,700,000 (RM6.5 juta)


Ini kereta luar biasa dibuat oleh Bugatti Automobiles SAS, dalam kumpulan Volkswagen. Bugatti Veyron menggunakan injin W16, yang terdiri daripada 16 silinder dan 8.0 liter kapasiti. Kereta ini boleh mencapai kelajuan tertinggi 407 km/jam dan akselerasi dari 0-96 km/jam hanya dalam waktu 2.5 detik.


2. Lamborghini Reventon $1,600,000 (RM6 juta)


Lamborghini ini adalah yang paling kuat dan mahal yang pernah dibina. Hanya 3.3 saat untuk mencapai 60 mph dan mempunyai kelajuan tertinggi 211 mph. Kereta ini terhad untuk 20 buah sahaja ​​dan rekaan yang dinamik adalah alasan mengapa begitu mahal dan mahal untuk dimiliki.

3. McLaren F1 $970,000 (RM3.7 juta)















Pada tahun 1994, McLaren F1 adalah kereta terpantas dan paling mahal. Walaupun dibina 15 tahun yang lalu, ia mempunyai top speed 240 mph yang luar biasa dan mencapai 60 mph dalam 3.2 saat. Bahkan sampai sekarang, McLaren F1 masih dalam senarai teratas dan mengungguli supercar yang lain.

4. Ferrari Enzo $670,000 (RM2.546 juta)

















Supercar yang paling dikenali yang pernah dibina. Enzo mempunyai kelajuan tertinggi 217 mph dan mencapai 60 mph dalam 3.4 saat. Hanya 400 unit yang dihasilkan dan saat ini sedang dijual lebih dari $ 1,000,000 di lelong.

5. Pagani Zonda C12 F $667,321 (RM2.535 juta)
















Dihasilkan oleh sebuah syarikat kecil bebas di Itali, F Pagani Zonda C12 adalah kereta terpantas ke-5 di dunia. Ia menjanjikan untuk penghantaran kelajuan tertinggi 215 mph+ dan dapat mencapai 0-60 dalam 3.5 saat.

6. SSC Ultimate Aero $654,400 (RM2.487 juta)













Jangan biarkan harga menipu anda, kereta ke-6 paling mahal sebenarnya adalah kereta yang sah terpantas di jalan dengan kelajuan tertinggi 257 mph+ dan mencapai 0-60 dalam 2.7 detik. Kos kereta ini hampir setengah Bugatti Veyron, namun mempunyai kuasa yang cukup ke atas kereta yang paling mahal dalam perbandingan kelajuan. Dianggarkan bahawa hanya 25 buah model yang sebegini pernah dihasilkan.

7. Saleen S7 Twin Turbo $555,000 (RM2.1 juta)
















Pengeluaran supercar asli Amerika pertama bersertifikat dan berada di tempat ke-3 untuk kereta terpantas di dunia. Ia memiliki kelajuan tertinggi 248 mph + dan dapat mencapai 0-60 dalam 3.2 saat. Jika anda adalah seorang patriot Amerika sejati, anda boleh bangga untuk mempamerkan kereta ini.

8. Koenigsegg CCX $545,568 (RM2.07 juta)











Buatan Sweden, Koenigsegg sedang berjuang bersungguh-sungguh untuk menjadi kereta terpantas di dunia. Ketika ini, kereta terpantas ke-4 di dunia dengan kelajuan tertinggi 245 mph+, pembuatan kereta Koenigsegg tidak menyerah dan akan terus mencuba dan menghasilkan kereta terpantas.


9. Mercedes Benz SLR McLaren Roadster $ 495.000 (RM1.88 juta)














A supercar GT, SLR McLaren adalah kereta transmisi automatik terpantas di dunia dengan kelajuan tertinggi 206 mph+ dan mencapai 60 mph dalam 3.8 saat. Ini adalah peralihan mewah dengan injin yang sangat kuat, yang menghasilkan prestasi yang luar biasa dan bergaya.

10. Porsche Carrera GT $ 440,000 (RM1.67 juta)

















Sebuah supercar dengan kawalan kestabilan dinamik dan kelajuan tertinggi 205 mph+ dan dapat mencapai 0-60 dalam 3.9 saat. The Porsche Carrera GT menawarkan mutu yang mutlak dari kereta lumba sebenar yang memberikan perasaan memandu di jalan yang belum pernah terjadi sebelumnya.

4 comments:

  1. :) kalau dapat rembat sebijik~ :) fuhhhh~ hahaa

    ReplyDelete
  2. memang terbaik r kereta buatan luar negara. aku harap suatu hari nanti Malaysia pun mampu buat kereta macam ni......

    ReplyDelete
  3. ada sebijik ni nak tido mlm pon susah..

    ReplyDelete
  4. kereta sndiri pun dah rs tido xsenang...dah mcm risaukan tenng keta org plak...btw, kna jg bek2 laa...bkn senang nak dpt...

    ReplyDelete